Viktigt

Giltighet


ACSI Club ID är ett kontinuerligt medlemskap. Giltigheten för ACSI Club ID förlängs automatiskt vid slutet av förfallodatum (som står på passet). Den automatiska förlängningen kan när som helst sägas upp, men minst 1 månad innan förfallodatum. Om du inte gör detta innan slutdatum, förlängs giltigheten för ACSI Club ID med ett år.

Beslutar du dig för en uppsägning så räcker det med ett enkelt meddelande per mail, försett med ditt passnummer och namn, per telefon via +31(0)488 471 434 eller per post till ACSI Club ID, Postbus 34, NL 6670 AA Zetten, The Netherlands.

Observera: Inte alla ACSI-campingar accepterar passet som legitimation. I våra campingguider och på vår website anges för varje camping om du kan använda ACSI Club ID.

Användning


ACSI Club ID är personbundet. Vid missbruk har ACSI rätten att deaktivera passet.

För vem?


ACSI Club ID kan användas av campare med en av följande nationaliteter: Nederländsk, belgisk, Spansk, Norsk, Italiensk, Finsk, Svensk, fransk, tysk, österrikisk, schweizisk, brittisk (engelsk, skotsk, walesisk och nord-irländsk), irländsk och dansk.

Observera! Campare med ovanstående nationalitet men som inte bor i Nederländerna, Tyskland, Frankrike, Belgien, Danmark, Schweiz, Österrike, Irland, Storbritannien, Norge, Sverige, Finland, Portugal, Spanien eller Italien, kan inte beställa ACSI Club ID på grund av försäkringstekniska skäl.

Säga upp ditt nuvarande campingpass (Camping Carnet)


Om du för närvarande redan har ett campingpass (Camping Carnet) hos en annan leverantör måste du säga upp detta. Du kan komplett göra denna uppsägning genom att skriva ut, fylla i och skicka detta dokument. Du måste då själv leta upp adressen till denna andra leverantör.

Legitimation


Observera: ACSI Club ID kan inte användas som id-kort vid poliskontroller. Det är alltså viktigt att du alltid har med dig pass eller ett annat id-kort när du reser utomlands.

WA/BA-försäkring*


Med ACSI Club ID kan du resa bekymmerslöst på semester. För medlemmar som har detta pass har vi tecknat en WA/BA-försäkring hos Meeùs Assurantiën (försäkringsbolag).

Försäkringen täcker lagstadgat ansvar under ditt uppehåll på en camping, i hyrd logi eller i ett hotel. Alltså materiella- och/eller personskador som tillfogats tredje. Inte bara passinnehavaren är försäkrad, men också resten av resesällskapet (till maximalt 11 personer).

Täckningen gäller i hela världen, med undantag för USA och Kanada.

Skulle det på grund av omständigheter inträffa en situation där passinnehavaren för en tid måste lämna resesällskapet, så är de efterlämnade personerna fortfarande försäkrade.

Vid skada


Förhoppningsvis så behöver du inte alls WA/BA-försäkringen. Men om så skulle vara fallet, kommer vi att göra allt för att hjälpa dig så bra som möjligt. Till exempel om du råkar släppa din cykel genom tältduken hos din granne. Eller när din lilla son spelar fotboll och missar målet och en ruta slås ut i receptionen.

Vid skadefall kan du ta kontakt med kundservice hos Meeùs och fråga efter avdelningen stora företag – avdelning driftsansvar:
+31 (0) 26 - 4001291
schade.arnhem@meeus.com

Vid skada är du skyldig att begränsa denna så långt som möjligt och att omedelbart anmäla händelsen.

Det är inte tillåtet att göra någon betalning och att inte erkänna något ansvar!

Självrisk


För alla skador gäller en självrisk på € 100.

Villkor och täckningsöversikt


Här kan du ladda ned en översikt med täckning, undantag och villkor för WA/BA-försäkringen*.